Sportsdykkerafdelingen (ASS)

Aalborg Svømmeklubs Sportsdykkerafdeling er en åben dykkerklub for alle - uanset hvilken organisation du er uddannet under.

Du skal være certificeret dykker, eller i gang med grunduddannelsen OWD/CMAS*, for at blive medlem. Du skal være fyldt 18 år - dog kan du blive medlem fra 15 år, forudsat en af dine forældre allerede er medlem.

Klubben arrangerer løbende dykkerture for medlemmerne. Vi tager mest afsted i weekender hele året rundt, men vi kan også finde på at tage et ”fyraftensdyk” midt på ugen i sommerhalvåret. Vi dykker som regel i Nordjylland, men tager også gerne til Djursland eller Lillebælt når vejret passer. Med mellemrum arrangeres også flerdagsture til udlandet, som Rødehavet, Norge, Malta eller Hemmoor Kreidesee i Tyskland.

Se vores egne billeder fra klubture og rejser her.

ass_ralvej.jpg

Som medlem af klubben bliver du automatisk medlem af DSF (Dansk Sportsdykkerforbund). Som medlem af DSF er du omfattet af forbundets kollektive forsikring. Du kan læse mere om DSF og andre medlemsfordele på forbundets hjemmeside DSF.

Du er meget velkommen til at kikke indenfor i klubben til klubaften - tirsdage efter kl. 19:10 og få en uforpligtende snak om dykning og se vores udstyr og lokaler. Der er indgang fra både Egholm Færgevej, Skydebanevej og Vestre Fjordvej.

På vores Facebook side er det muligt at se hvad der lige nu “rører” sig klubben – så gå ind og følg os på siden.

Vil du vide mere om klubben, ud over hvad du kan finde her på siden, er du altid velkommen til at kontakte formand Søren Staun Jørgensen på e-mail ssj@dativa.dk eller på mobil 25 47 72 00. Du kan også ringe til Aalborgs Svømmeklubs kontor på telefon 98 10 38 77 indenfor kontorets åbningstider.

Prøvedyk:

Har du lyst til at prøve at dykke? - så kontakt formanden. Så arrangerer vi en aften i svømmehallen hvor du, sikkert og kontrolleret, kan prøve hvordan det føles at dykke.

Klub og materiel:

Klubben holder til i Vestre Fjordpark på Ralvej 16, 9000 Aalborg - hvor vi har klubhus og garage/værksted og måske en af byens flotteste udsigter over fjorden.

Vi har vores egen RIB, med rigelig motorkraft og plads til 8 dykkere, samt en mindre gummibåd til små ture eller følgebåd. Vi har også en mindre rejsekompressor til brug på længere ture.  Alle medlemmer har, forudsat fornøden uddannelse, lov til at bruge klubbens udstyr og lokaler.

Klubben råder desuden over flasker, BCD’er og regulatorsæt som kan lejes af medlemmer til klubpriser.

rib.jpg

Luftfyldning:

Klubben har egen kompressor og Nitrox fylde/blande-anlæg. Det er gratis for medlemmer at fylde luft og er man certificeret Nitrox dykker kan man også gratis fylde flasker med op til 40% nitrox. Klubbens kompressor og fylde/blandeanlæg kontrolleres løbende ih. til gældende lovgivning.

Uddannelse:

Vi videreuddanner certificerede medlemmer til et højre niveau, inden for PADI, i det omfang det ønskes af medlemmerne. Vi har uddannede instruktører i klubben der kan varetage uddannelse.

Vi uddanner ikke begyndere til OWD (Open Water Diver), men henviser her i stedet til de dykker-centre/butikker der findes i Aalborg. Eksempelvis Aalborg Dykkerskole.

Svømmehal:

Dykkerne har faste svømmehalstider i Haraldslund Svømmehal tirsdage fra kl. 20:30, samt også i Øster Allé Svømmehal fredage fra kl. 19:30 – så man kan holde svømmeformen ved lige eller teste udstyr.

Indmeldelse og kontingent:

Kontingent er 800,00 kr. pr. halvår (januar og juli), hvoraf der også betales for medlemskab i DSF. Er du under uddannelse/studie, og kan fremvise bevis herfor, er kontingentet halv pris. Er man allerede medlem af DSF via. anden klub fratrækkes beløb for DSF-medlemskab i januar kontingent. Du kan også være passivt medlem.

Du melder dig ind her Holdtilmelding