AS 1

AS1 er for klubbens hurtigste svømmere.

Aalborg Svømmeklubs AS1 hold kæmper med om medaljerne til de Danske Mesterskaber på senior niveau.

Svømmerne på AS1 og har mulighed for at træne 10 gange om ugen plus styrketræning. Der er individuelle aftaler omkring træningsmængden på holdet.

Holdet træner hver uge fem pas på langbane og fem pas på kortbane og der er altid to trænere på kanten.

De økonomiske forhold for svømmerne på holdet er yderst attraktive, med en lav egenbetaling til stævner & træningslejr. Du kan se klubbens bonusordning (Top Svøm) på hjemmesiden.

For at svømme på AS Elite (se kravtider under fanen AS Elite) skal man være villig til at overholde de krav trænerne stiller omkring træningen og sportsligt niveau.

Du kan herunder se træningstiderne og en kort profil af trænerne, lederne og de aktive.
Træningstider:

Mandag
Tirsdag
Lørdag
Svømning 5.45-7.30 Østre AlleSvømning 5.45-7.30 (7.30-9.00)
Østre Alle
FRISvømning 5.45-7.30 (7.30-9.00)
Østre Alle
Svømning 5.45-7.30 Østre AlleDryland 8.00-9.00 SKANSEN
Svømning 9.00-11.00 SKANSEN
Dryland 18.00-18.45 SKANSEN
Styrke 18.00-19.30 SKANSEN
Dryland 18.00-18.30 SKANSEN
Styrke 16.45-18.00 SKANSEN
Svømning 18.00-19.45 SKANSEN
Dryland 15.30-16.00 SKANSEN
Fri

Cheftræner:

Ass. trænere:

Holdleder:

AS 1 og AS Elite Svømmere:

1. Anna Munk Fuglsang
  24. Thea Søe Bach
  25. Victoria Amdi Brinkmann

Forventninger til forældre:
  • Deltage i forældremøder, bidrage til kageordninger og give en hånd ved interne arrangementer på holdet og sociale arrangementer.
  • Løbende opgradere official-uddannelse i samarbejde med den ansvarlige for official-uddannelse i AS og påtage sig tilsvarende opgaver som official ved stævner.
  • Bidrage til forældrefællesskabet på holdet, for eksempel ved at hjælpe med fælleskørsel til træning og melde sig som holdleder eller turleder for holdet.
  • Bidrage til forældrefællesskabet i AS ved at indgå aktivt i løsning af specifikke opgaver i AS (For eksempel planlægning af stævner, koordinering af frivillige, arrangement af official-kurser, koordinering af officials, hjælpe i stævnesekretariatet, sponsor-arbejde, opgaver i svømmeudvalg, indgå i ASV))
  • Bidrage som frivillig ved alle stævner som AS arrangerer