Konkurrence Livredning

I øjeblikket har vi ikke nok svømmere til at samle et hold specifikt til konkurrencelivredning.

Træning for interesserede i konkurrenceliveredning foregår på AS Ungdom.

Har du lyst til en sjov form for træning hvor der bliver mulighed for at kombinere forskellige vandaktiviteter? Så er Konkurrence livredning noget for dig!

I samarbejde med TrygFonden og Dansk Svømmeunion er vi én af 5 klubber i Danmark som satser på undervisning i livredning, hvilket er udviklet som følge af alle de drukne ulykker der desværre sker hver sommer i Danmark.

Blandingen mellem redningsfærdigheder og konkurrence gør, at denne disciplin både kan bruges som et godt supplement til den almindelige banesvømning, og som målrettet træning til deltagelse i stævner for konkurrence livredning. Aalborg Svømmeklub deltager i DM Livredning (indendørs/bassin), og udover at blive en bedre svømmer lærer du også at redde liv.

Om holdet:

Træning i livredning er enormt sjovt og alsidig.

Eksempler på discipliner indenfor konkurrence livredning er:

• 50m bjærgning af dukke
    • 25m fri svømning hvorefter svømmeren henter en bjærgedukke fra bunden. Dukken bjærges 25m med næse og hoved fri af vandet.
  • 100m redningsmedley
    • Der svømmes 50m fri hvorefter der dykkes 17,5m til bjærgedukke på bunden. Dukken hentes op og bjærges 32,5m.
  • 100m redning med finner
    • Der svømmes 50m fri hvorefter bjærgedukken hentes på bunden og bjærges 50m

Tilmeldte på holdet opfordres også til at deltage i AS Onsdag i Haraldslund, som giver mulighed for generel vandtræning med henblik på vandpolo og konkurrence livredning.

NYHEDSTAVLE

DET NYESTE NYE I AS

BEGIVENHEDER I AS

AKTIVITETSKALENDEREN DEN KOMMENDE TID

Aktivitet

Fra

Til

Hold

CITAT FRA FORMANDEN

Aalborg Svømmeklub er Aalborg Kommunes største forening, som drives af mange frivillige, og en lang række velkvalificerede medarbejder, med baggrund i den danske foreningstradition. – Det har vi gjort i over 100 år.

Aalborg Svømmeklub er en forening, hvor alle der har lyst og mulighed for det, kan være medlem, og dyrke den vandaktivitet der passer netop til den enkelte.

I Aalborg Svømmeklub kan du:
Lære at svømme – lære livredning - springe fra vipper – motionere – svømme i det åbne vand - dykke på de store dybder – spille vandpolo – dyrke konkurrence svømning på alle niveauer.

Vores motto er ”svømning for livet – hele livet”

På gensyn i Aalborg Svømmeklub..

John Larsen

Formand, Aalborg svømmeklub

AS' SPONSORER

TAK FOR STØTTEN!

ØNSKER DU ELLER DIN VIRKSOMHED AT SPONSORERE AS?

Ønsker du eller din virksomhed at støtte Aalborg Svømmeklub, så kontakt vores sponsorudvalg.

Klik her for mere info

AS' SOCIALE MEDIER

GIV OS ET LIKE OG FØLG OS!